Общи условия и политики за поверителност

ОБЩИ УСЛОВИЯ

1. РЕЗЕРВАЦИИ
ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да направи заявка за резервация чрез форма за запитване директно от сайта на фирмата, по телефона или на място в офиса ни. За заявката за резервация е необходимо ПОТРЕБИТЕЛЯТ да предостави имената на пътуващите и начина, по който се изписват на латиница по документ за самоличност. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност в случай на отказ за качване на борда на самолета или отказ за предоставяне на някоя от заплатените услуги от страна на  ДОСТАВЧИЦИТЕ поради некоректни или непълни лични данни, ако ПОТРЕБИТЕЛЯТ сам е предоставил невярна или непълна информация на ТУРОПЕРАТОРА. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за акуратността на посочените в договора данни за пътуващите лица. Обработването на завките за резервации се извършва до 3 работни дни.
2. ЦЕНИ, СРОКОВЕ И НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ
Цените за всяка програма включват услуги, подробно описани за всяка програма поотделно в лева. В цените за програмите, включващи туристически услуги на територията на ЕС е включен ДДС /данък добавена стойност/. ТУРОПЕРАТОРЪТ има право да гарантира места по определени оферти и екскурзии без плащане от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ за не повече от 12 часа в случай, че остават не по - малко от 14 работни дни преди датата на настаняване/заминаване. ТУРОПЕРАТОРЪТ не може да гарантира места по конкретни оферти и екскурзии, които имат строга политика за отказ от пътуване (от естество non - refundable) без да е получил незабавно плащане от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ. В случай, че ПОТРЕБИТЕЛЯТ е извършил незабавно плащане, ТУРОПЕРАТОРЪТ има право да не потвърди резервацията, ако има промяна в наличностите или цената от страна на ДОСТАВЧИЦИТЕ. В този случай ТУРОПЕРАТОРЪТ се задължава да предложи алтернативен вариант или да възстанови заплатената от ПОТРЕБИТЕЛЯ сума в срок до 7 работни дни по банков път. ТУРОПЕРАТОРЪТ има право да определя различен срок за извършване на плащането на заявката с потвърдена наличност в зависимост от условията на ДОСТАВЧИЦИТЕ, като предварително информира ПОТРЕБИТЕЛЯ за сроковете за плащане. ТУРОПЕРАТОРЪТ има право да потвърди наличностите към датата и часа на издаване на заявката с потвърдена наличност и да гарантира резервацията до 7 работни дни след получаване на плащането.
ПОТРЕБИТЕЛЯТ може да извърши плащането в брой или с кредитна/ дебитна карта (Visa, Mastercard или V Pay) в офиса на ТУРОПЕРАТОРА на бул. Черни Връх 33 Е или по банков път на следната банкова сметка: BG54UNCR70001522350466 при банка Уникредит Булбанк АД. ПОТРЕБИТЕЛЯТ е длъжен да извърши плащането в опредлените срокове. В противен случай е възможно анулиране или непотвърждаване на предварително направената заявка.
- При плащане в брой или с дебитна/ кредитна карта ПОТРЕБИТЕЛЯТ получава фактура с касов бон и договор за организирано пътуване съгласно изискванията на Закона за туризма, който се издава и подписва в две копия - едно за ПОТРЕБИТЕЛЯ и едно ЗА ТУРОПЕРАТОРА.
- Плащането по банков път се извършва на базата на проформа фактура и предварително изготвена заявка с потвърдена наличност, в която са описани услугите, които са включени в пакета и за които ПОТРЕБИТЕЛЯТ има намерение да заплати, както и услугите, които не са включени и могат да бъдат заявени допълнително. Заявката с потвърдена наличност служи като основание за плащането и не заменя договора за организирано пътуване. При плащане по банков път ПОТРЕБИТЕЛЯТ е длъжен да се съобрази с необходимото време за осъществяването на транзакцията. В случай, че банковият превод се прави от друга банка или в извън работно време, ПОТРЕБИТЕЛЯТ е длъжен да предостави официален документ за извършеното плащане в указаните на заявката с потврърдена наличност срокове. В случай на забавяне при получването на плащането или непредоставяне на официален документ за извъшено плащане от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ, ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за анулиране или непотвърждаване на предварителната резервацията. При плащанията по банков път, ПОТРЕБИТЕЛЯТ се съгласява автоматично с общите условия на фирмата. ТУРОПЕРАТОРЪТ има право да препотвърди или да не потвърди резервациите до 7 работни дни след получаването на плащането в зависимост от наличностите на доставчика. В случай, че резервацията е потвърдена, ПОТРЕБИТЕЛЯТ получава в електронен вариант или по куриер договор за организирано пътуване, който следва да бъде разписан и изпратен с подпис.
- При неспазване на сроковете за плащане, упоменати в заявката с потвърдена наличност и договора, от страна на ПОТРЕБИТЕЛЯ, резервацията му се АНУЛИРА и заплатеният депозит се удържа като неустойка.
3. ПРОМЯНА В ЦЕНАТА И В УСЛОВИЯТА
Промяна в предварително обявените цени на пътуванията съгласно чл. 87, ал. 3 от Закона за туризма не могат да се правят освен в случаите, когато промените се дължат на увеличаване стойността на транспортните разходи, в т. ч. на горивото; увеличаване размера на такси, свързани с ползвани услуги по договора, като летищни, пристанищни и други такси; промяна в обменния валутен курс в периода между сключването на договора за организирано или индивидуално пътуване и датата на отпътуването. Промените в цените се правят в сроковете съгласно чл. 87 и чл. 88 от Закона за туризма. При програмите с включен самолетен билет ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност в случай на промени в полетното разписание, закъснения на полетите и анулиране на полета от страна на авиокомпанията. ТУРОПЕРАТОРЪТ се задължава да информира ПОТРЕБИТЕЛЯ своевременно за промените и да предложи подходяща алтернатива. В случай на форсмажорни обстоятелства в това число бури, земетресения, изригвания на вулкани, войни, стачки, блокади, природни бедствия, ТУРОПЕРАТОРЪТ запазва право да прави промени и анулации на резервациите и не носи отговорност за пропуснати ползи или причинени загуби вследствие на тези обстоятелства. За предотвратяване на евентуални загуби вследствие на форсмажорни обстоятелства, ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да сключи Застраховка „Отмяна на пътуване“ при сключване на договора.
4. ХОТЕЛИ
ПОТРЕБИТЕЛЯТ се настанява в хотели, чиято категория е посочена конкретно във всяка програма и в договора с ПОТРЕБИТЕЛЯ. Категорията на хотелите се определя съгласно местен стандарт, който се различава в отделните страни. Не всички хотели категория 3* и 2* разполагат с климатик, хладилник и телевизор. В някои хотели ползването на климатик и телевизор се заплаща допълнително на рецепцията на хотела. Винаги проверяваме за лоши мнения, хотелите с които работим.  Посочените в програмите хотели могат да бъдат сменени с други от същата категория и район, като промяната на средството за настаняване не може да бъде причина за отказ от пътуване на ПОТРЕБИТЕЛЯ. ПОТРЕБИТЕЛЯТ следва да има предвид, че обикновено хотелските стаи в деня на пристигане са на разположение най-рано от 14:00 ч., а в деня на отпътуване най-късно до 11:00 ч. Възможно е от хотела да поискат такса за ранно настаняване или късно напускане, която следва да се заплати на място.   В някои хотели се изисква депозит при настаняване (за мини бар или като гаранция, ако нещо в стаята бъде повредено), който ще бъде възстановен в края на престоя. Броят и видът на храненията, включени в пакета, са конкретно упоменати във всяка програма и в договора с ПОТРЕБИТЕЛЯ. При хранене на блок маса, включително на закуска, не се разрешава изнасянето на храна извън ресторанта на хотела по никакъв повод. В противен случай се налагат глоби на място. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност за това. Ако ПОТРЕБИТЕЛЯТ пътува самостоятелно, доплащането за единична стая е задължително. При настаняване в стая с три легла, ПОТРЕБИТЕЛЯТ следва да има предвид, че е възможно третото легло да представлява сгъваемо легло, разтегателен диван или походно легло /т.е. не е редовно легло/. Добавянето на допълнително легло намалява пространството в стаята. Не се препоръчва настаняване на други туристи на допълнително легло, освен деца до 12 години. Настаняване на 1-ви или по-висок етаж, в стая с изглед море, в стая с тераса и др. може да се заяви предварително, но зависи от наличностите в момента на настаняване и не се гарантира от страна на ТУРОПЕРАТОРА, с изключение на случайте, когато това е възможно срещу допълнително заплащане. В някои държави е въведена задължителна градска/курортна такса, която следва да бъде заплатена на място от ПОТРЕБИТЕЛЯ на рецепция. Радваме се когато ПОТРЕБИЛТЕЛЯТ споделя своите мнения за хотела в който е бил настанен. Въз основа на клиентски мнения подбираме нашите хотели. Лоши мнения ще ни накарат да спрем да работим с даден хотел.
5. ТРАНСПОРТ И БАГАЖ 
Цените на всички самолетни програми включват международни полети в икономична класа, освен ако конкретно не е посочено друго в договора с ПОТРЕБИТЕЛЯ. Часовете на полетите са посочени в заявката с потвърдена наличност и договора. Промени в полетното разписание са възможни от страна на авиокомпанията съгласно директивата към ЕС 261 до 14 дни преди полета, като превозвачите не се задължават да изпращат компенсации, ако са спазили този срок. ТУРОПЕРАТОРЪТ се задължава да информира ПОТРЕБИТЕЛЯ своевременно за промените и да предложи подходяща алтернатива. Възможни са закъснения на полети, както преди отпътуването, така и по пътя към началния пункт на програмата или обратното пътуване. Всяка авиокомпания има различна политика при такива ситуации в зависимост от закъснението. Повечето превозвачи раздават ваучери за храна и напитки, осигуряват настаняване за своите пътници при по-големи закъснения. Правата на пътниците за компенсации се регламентират от Европейска директива 261, ако полетите са от или до страни-членки на Европейския съюз. Рекламации за отказано качване на борда и закъснение и анулации на полети се подават директно към авиокомпанията. При закъснение или анулиране на полет ПОТРЕБИТЕЛЯТ следва незабавно да уведоми ТУРОПЕРАТОРА с цел запазване на максимален брой елементи от договорения пакет. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност в случай че ПОТРЕБИТЕЛЯТ пропусне дадена допълнителна или съпътстваща услуга поради закъснение на полет.
ПОТРЕБИТЕЛЯТ трябва да се яви на летището за проверка поне 3 часа преди часа на полета, отбелязан на билета. и да бъде на изхода за качване на пътници в терминала а летището поне час преди часа на полета, като следва да се информира за актуална информация за изхода на полетите от таблата на летището, тъй като може да бъде сменен и различен от посочения на билета изход за отвеждане. ТУРОПЕРАТОРЪТ не носи отговорност при отказ на качване на борда поради късно явяване на летището или липса на необходимите за пътуването визи и лични документи. Всички обявени часове на заминаване и пристигане са в местно време.  Максимално допустимо тегло и размер на багажа е посочено конкретно във всяка програма и в информацията за пътуване, която се изпраща на ПОТРЕБИТЕЛЯ съгласно сроковете в Закона за туризма. В случай на промяна на максимално допустимото тегло и размер на багажа за конкретна авиокомпания, ТУРОПЕРАТОРА ще уведоми ПОТРЕБИТЕЛЯ своевременно. Подобна промяна не може да бъде причина за отказ от пътуване. При неспазване на ограниченията за тегло и размер на багажа, ПОТРЕБИТЕЛЯТ следва да заплати глоба на летище.
6. ЗАСТРАХОВКИ 
Съществените елементи на застраховката "Помощ при пътуване в чужбина" се отнасят до следната информация: Застраховката дава възможност на Застрахования да получи висококвалифицирана медицинска помощ при заболяване и/или злополука, както и пакет от допълнителни услуги, чиято цел е да улеснят неговото пътуване и пребиваване в чужбина. Застраховат се български граждани и чуждестранни лица, временно пребиваващи в България. На всички туристи до 70 г. се осигурява застраховка "Помощ при пътуване в чужбина" на лицензирана застрахователна компания „ЛЕВ ИНС“ АД, която е включена в цената на туристическите пакети, с лимит на отговорност 4000 ЕВРО, освен ако не е посочен друг лимит в програмат или клиентът не заяви друго покритие срещу доплащане. За туристи над 70г. е необходимо доплащане за завишена застрахователна премия, конкретно посочено във всяка резервация. Разликата в стойността на застраховката следва задъжително да бъде доплатена при внасяне на депозит. Туристи между 70 и 84 г., пътуващи по самолетни програми и почивки извън Европа се застраховат със застраховка "Помощ при пътуване в чужбина" с асистанс и лимит на отговорност 30 000 EUR, като задължително доплащат завишението в стойността на застраховката. Туристи на 85 и повече години, пътуващи по самолетни програми и почивки извън Европа се застраховат със застраховка "Помощ при пътуване в чужбина" с асистанс и лимит на отговорност 15 000 EUR, като задължително доплащат завишението в стойността на застраховката. Териториалния обхват на застраховката покрива цял свят, с изключение на Република България и страната на постоянно местожителство на Застрахования. Застраховката не покрива разходи за медицински разходи за хронични заболявания, разходи при бременност, усложнения при бременност и аборт и други, които не са включени в покритието на застраховката. При пътуване по време на бременност се изисква писмено уверение от лекар, че въпросното лице може да пътува за съответния период и програма. Копие от пълните условия на задължителната застраховка "Помощ при пътуване в чужбина" за пътувания извън страната се предоставя с пълния комплект документи за пътуване 7 дни преди заминаването.
ТУРОПЕРАТОРЪТ предлага срещу доплашане ззастраховка „Отмяна на пътуване“ към ЗАД "АЛИАНЦ БЪЛГАРИЯ" и ЗК " БЪЛГАРИЯ ИНШУРЪНС"АД , която е доброволна, силно препоръчителна и е предназначена за лица с постоянно местожителство в България, на които им предстои туристическо или бизнес пътуване на територията на България или чужбина. Сключва се в срок до 3 дни след подписване на договора и извършване на първото плащане. Покрива риска от отменено или пропуснато пътуване поради медицински или немедицински причини, независещи от волята на застрахования и непредвидими към момента на сключване на застраховката. Застрахователят възстановява на застрахованото лице разходи за самолетни билети, хотелски резервации и други туристически и бизнес услуги, извършени предварително, които не могат да бъдат възстановени при отмяна на пътуването. Покриват се редица рискове, включително разходи за отмяна на пътуването; разходи за съкращаване или прекъсване на пътуването; разходи за закъснение или отмяна на самолетен полет. Застрахователната сума се изчислява като % от сумата на пакета.
7. АНУЛАЦИИ
ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да се откаже от резервацията при следните условия:
от деня на внасяне на плащане по резервацията до 45 дни преди датата на заминаване (настаняване при хотелски резервации) дължи неустойка на ТУРОПЕРАТОРА в размер на 50% от общата цена, с изключение на случаите, в които има издадени самолетни билети, като сумата на билетите не се възстановява, както и в случаите, когато стойността на резервацията не се възстановява съгласно политиката на хотела;
от 44 дни преди датата на заминаване (настаняване при хотелски резервации) до датата на заминаване (настаняване при хотелски резервации) заплаща 100 % неустойка на ТУРОПЕРАТОРА от общата цена;
по време на празници, кампании и други подобни събития ТУРОПЕРАТОРЪТ може да посочи срокове различни от горепосочените.
ПОТРЕБИТЕЛЯТ има право да анулира резервацията в случай на внезапно заболяване или други медицински причини, като може да предяви иск за обезщетение към застрахователна компания САМО АКО ИМА сключена ЗАСТРАХОВКА „ОТМЯНА НА ПЪТУВАНЕ“ съгласно т.6 от Общите ни условия, сключена при подписване на договора и внасянето на депозита.
ТУРОПЕРАТОРЪТ има право да не потвърди резервацията в случай на промяна на наличностите от доставчиците до 7 работни дни след извършването на плащането, но не по - късно от 10 дни преди пътуването в случай че не получи потвърждение от съотвените доставчици, освен ако резервацията не е направена в последния момент. За резервации, направени в последния момент се считат, резервациите, заплатени в срок по - малък от 14 работни дни преди датата на пътуването. В случай че някои от услугите не са потвърдени от превозвача или мястото за настаняване, ТУРОПЕРАТОРЪТ се задължава да възстанови заплатената от ПОТРЕБИТЕЛЯТ сума в рамките на 5 работни дни , считано от датата, на която доставчика е възстановил сумата към ТУРОПЕРАТОРА.
8. РЕКЛАМАЦИИ
Рекламации  се приемат устно или писмено в срок от 14 календарни дни след установяване на несъответствие с договореното с  ПОТРЕБИТЕЛЯ и при представяне на необходимите писмени доказателства за неизпълнение или за некачествено изпълнение на услугата. ТУРОПЕРАТОРЪТ е длъжен да отговори писмено в срок до 30 каледарни дни от датата на постъпване на рекламацията.
9. ОТГОВОРНОСТ НА ТУРОПЕРАТОРА И ЛИЦЕНЗ
ТУРОПЕРАТОРЪТ притежава удостоверение за регистрация за туроператорска и турагентскадейност номер РК-01-7388 в регистъра към МИНИСТЕРСТВО НА ТУРИЗМА в България и сключен застрахователен договор за застраховка „Туроператорска отговорност” по чл. 97 от Закона за туризма с полица номер 13052410000249/24.04.2024 ри застрахователно дружество "ЛЕВ ИНС" АД с адрес гр. София 1700, бул. "Симеоновско Шосе" 67А, тел. +35928055333. ТУРОПЕРАТОРЪТ е член на програмата
IATA TIDS и е регистриран под номер 96128454 в регистрите на IATA.

ДЕКЛАРАЦИЯ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ

„АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД е администратор на лични данни. В качеството си на такъв за предоставяне на туристически услуги, „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД отговаря на всички изисквания на новия регламент за защита на личните данни (General Data Protection Regulation) или накратко (GDPR), приет от ЕС. Регламентът има за цел да гарантира защитата на данните на физическите лица от всички държави членки на ЕС и да уеднакви регулациите за тяхната обработка. Пълното име на акта е РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2016/679 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 27 април 2016 година, относно защитата на физическите лица, във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО. Накратко в този документ ще бъде наричан Регламентът, GDPR или ОРЗД. Настоящата декларация за поверителност влиза в сила на 25.05.2018г. „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД събира единствено данните на лица, необходими за извършване на предлаганата туристическа услуга и ги пази отговорно и законосъобразно.
 1. КОИ СМЕ НИЕ?
Данни за Администратора:
Наименование: „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД с ЕИК 203419742
Местоположение: гр. София
Държава: България
Адрес на управление: ж.к. Люлин, бл. 618, вх. Д, ап.95
Адрес за кореспонденция: София 1000, бул. Черни връх № 33Е
тел: +35929676910
мобилен: +359897851146
e-mail: info@arttravel.bg
Работно време: 9.00ч - 18.00ч (Почивни дни: събота и неделя)

„АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД е администратор на Вашите данни като ползватели на нашите услуги. Спрямо личните данни, които Вие предоставяте, използвайки нашите услуги, „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД действа в качеството си на обработващ тези данни. (Например ако вие сте туроператор, по отношение на когото ние се явяваме агент или клиент на когото предоставяме свързана туристическа услуга – например искате от нас да ви направим хотелска резервация или да ви закупим самолетен билет или искате да закупите някои от нашите пакети.)
Данни за контакт с oтговорно лице по защита на данните
e-mail: finance@arttravel.bg
Тел: +35929676910
2. КАКВИ ЛИЧНИ ДАННИ СЪБИРА, СЪХРАНЯВА И ОБРАБОТВА „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД?
2.1. „Обикновени” лични данни: собствено име и фамилия; домашен адрес; дата на раждане/възраст;имейл адрес, номер на лична карта/паспорт за самоличност; телефонен номер.
2.2. Специални категории данни, които обработваме: ЕГН (Единен граждански номер) – в случаите, когато това е необходимо за да изпълним договорните си отношения, или ако сме задължени от закона. Чувствителни данни: данни за здравословното ви състояние (при сключване на медицински застраховки и/или при възникване на застрахователно събитие по време на пътуване, както и болничен лист ако сте наш служител) Родствени връзки (когато това е необходимо за целите на договора – например малолетно/непълнолетно лице под ваша опека или ползване на пакет „меден месец”)
2.3. Източник на данните: Субект на данните (тоест Вие)
2.4. Други администратори на данни: Обществено достъпен публичен регистър – ТР, ИР, Националния туристически регистър към Министерство на туризма Туристически агенти, които се явяват обработващи данните за целите на услугите, които ви предоставяме Туроператори – партньори, търговци, които се явяват обработващи данните – (заявки за фирмени пътувания)
2.5. Цели и принципи на използване на личните данни, които събираме: Обработване на Вашите данни е с цел да изпълним (и/или да сключим) договор за предоставяне на туристическа услуга - организирано пътуване, отделен елемент от него, или свързана с него услуга. (лична карта /паспорт са необходими при хотелско настаняване, телефонен номер за връзка с вас и/или на посочено от вас лице при застрахователно събитие, електронна поща – за изпращане на бордна карта и самолетен билет) основание чл. 6, ал. 1 от Регламенът, а именно: Изпълнение на задълженията на „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД по договор с Вас; (в това число: за защита на правата и законните интереси на Вас и/или на лицата, които Вие представлявате, за да можем да защитим жизнено важни Ваши/техни интереси (при настъпване застрахователно събитие и Вие в този момент не сте в състояние да реагирате). Спазване на законово задължение, което се прилага спрямо „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД (моля вижте подборно информация за това в сектора за основанията, които ни дават право да обработваме данните Ви). За целите на законния (легитимния) интерес на „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД. Изрично получено съгласие от Вас като клиент; „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД приема и съхранява само данните, които са необходими и относими към предоставяната услуга. „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД не приема и не обработва лични данни „по подразбиране“, дори когато са получени от друг администратор след искане за прехвърлянето им, както и не съхранява всички получени данни. Ако получените данни съдържат такива от трети лица, „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД ги съхранява под контрола на субекта - заявител. Тези данни се управляват само за неговите нужди, но не и за други цели на „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД. Ако сте наш служител: Освен горепосочените цели (доколкото изпълнението на договорите с клиентите се извършва чрез вас), също и за защита на правата Ви и законните ни интереси, както и за защита на Вашите права и законни интереси, за целите на трудовото, данъчното и осигурителното законодателство (КТ, КСО, ДОПК) и за целите на договорните правоотношения в изпълнение на длъжностната Ви характеристика. Обработването на данните за здравното Ви състояние е необходимо за целите на превантивната или трудовата медицина, както и по Закона за лекарската експертиза и КСО (за обезщетение при болничен, за осигуряване при майчинство и пр.)
2.6. Основанията, които ни дават право да обработваме Вашите данни са:
2.6.1. Обработването е необходимо за спазване на законовото ни задължение: Законът ни задължават да обработваме данните ви за целите на туристическото Ви пътуване и/или издаването на туристически ваучер, и/или резервационна бланка, и/или за хотелско настаняване, издаване на самолетни билети и /или свързани с тях услуги: Закон за туризма, КОНВЕНЦИЯ за международно гражданско въздухоплаване, Закон за гражданското въздухоплаване, Закон за задълженията и договорите, ТЗ, Стату и регулации на Международната асоциация за въздушен транспорт (ИАТА), Международна конвенция за превоз на пътници и багаж по железници (СIV), Международна конвенция за железопътни превози (CОТIF), Регламент (ЕС) № 1177/2010, Регламент (ЕО) № 261/2004, Регламент (ЕО) № 2006/2004 и др. По Кодекса за застраховането, за да сключим медицинска застраховка във връзка с Ваше пътуване и/или да обявим настъпило събитие пред застрахователя По ДОПК и ЗДДС за целите на данъчното облагане (при издаване на фактури) По Закона за гражданската регистрация (задължителната хотелска регистрация в мястото, в което ще отседнете) По Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги (при разплащане чрез ПОС терминали). ВАЖНО е да се отбележи, че през виртуален ПОС плащането е директно към банката, през системата БОРИКА. Ние не обработваме финансова и банкова информация. Това прави само вашата банка и системата БОРИКА. В този смисъл разплащането през виртуалния ПОС терминал не е по-различно от разплащането през физически ПОС терминал. По Закона за банките и банковото дело (във връзка с разплащанията и по Закона за мерките срещу изпирането на пари) ***Освен горепосочените нормативни актове, действат и други свързани с тях.
2.6.2. Обработване на Вашите данни въз основа на сключен договор с Вас.
2.6.3. Обработване на Вашите данни въз основа на заявка по телефон или чрез друго средство за масова комуникация: за упражняване или защита на правни претенции, при възлагане на „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД обработката на лични данни на трето лице за използване на услуга, „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД действа в качеството на обработващ личните данни, ри резервиране на допълнителни туристически услуги за Ваше пътуване или ваканция чрез наш хиперлинк/хиперлинкове, без да се ползвате от правата, които се прилагат за туристически пакети съгласно Директива (ЕС) 2015/2302. В подобен случай, „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД действа единствено по Ваша инструкция като ползвател на услугата и само доколкото може да има контрол върху личните данни, които Вие обработвате. „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД няма контрол върху съдържанието и данните, които Вие, като ползвател на услугата избирате да заредите в услугата към доставчика (независимо дали тези данни са, или не са лични). В този случай „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД не е включен в процеса на взимане на решение дали ще се използва услугата за обработка на лични данни, за какви цели и дали същите са защитени. Съответно, отговорността на „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД в този случай се ограничава до 1) съобразяване с инструкциите на ползвателя на услугата съгласно договора и общите условия на резервационната система и 2) предоставянето на информация за услугата и функционалностите чрез нейния интерфейс.
2.7. Законни интереси, преследвани от нас или от трети страни – наши партньори, биха били следните: Ние сме търговско дружество, което работи като туроператор и агент. Легитимният ни интерес е пряко свързан с осъществявания от нас предмет на дейност, за изпълнение на договорните ни отношения – предоставяне на туристическа услуга. Интересите на „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД и на трети страни в областта на търговията, правната сигурност и данъчната политика произтичат от естеството на осъществяваната от нас търговска дейност.
2.8. Организации/лица, които е възможно да получат личните Ви данни биха били: Туристически агенти и членове на БАТА и АБТTА, вписани в националния туристически регистър към Министерство на Туризма и/или съответните Туристически регистри на друга държава (т.6- от ПРЗ на закона за туризма); Хотелиери (Закон за гражданската регистрация); Обслужващата ни счетоводна фирма (Закон за счетоводството); Администрации, пред които кандидатствате за виза; Авиопревозвачи и членове на ИАТА; Превозвачи (когато това е необходимо по международен договор); Адвокатска кантора/адвокат/юрист (в случай за защита на легитимния ни интерес); Застрахователна компания; НАП; Органите на държавната власт
3. ПРИНЦИП НА ОБРАБОТВАНЕ НА ЛИЧНИ ДАННИ:
Ние спазваме следните принципи при обработване на данните ви: законосъобразност, добросъвестност и прозрачност; ограничение на целите на обработване; съотносимост с целите на обработката и свеждане до минимум на събираните данни; точност и актуалност на данните; ограничение на съхранението с оглед постигане на целите; цялостност и поверителност на обработване и гарантиране на подходящо ниво на сигурност на личните данни.
4. ПРИЕМАНЕ НА СЪГЛАСИЕ ОТ СУБЕКТА НА ДАННИ:
Със съгласието си да приемете тази Декларация за поверителност (уведомление за поверително третиране на личните данни), Вие ни давате разрешение да обработваме личните Ви данни само за посочените от нас цели. Съгласието е необходимо, за да може да обработваме и двата вида (обикновени и специални) лични данни, но е необходимо да е изрично. В случаите, когато искаме съгласие за специални (чувствителни) лични данни ние винаги се обосноваваме защо и как тази информация ще се използва. Можете да оттеглите съгласието си по всяко време изпращане на имейл (писмо) със свободен текст на адрес info@arttravel.bg или finance@arttravel.bg .
5. ПРЕДАВАНЕ НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ НА ДЪРЖАВИ ИЗВЪН ЕС ИЛИ НА МЕЖДУНАРОДНИ ОРГАНИЗАЦИИ: 
„АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД Ви уведомява в случай на намерение да предаде част или всички Ваши лични данни на трети държави или международни организации. Ние нямаме намерение да предадем вашите лични данни на трети лица без предварително да получим Вашето съгласие, освен ако не се налага за целите на договора (например пътуване в страна с визов режим).
6. НИЕ НА ПРОДАВАМЕ ЛИЧНИ ДАННИ НА НИКОГО
„АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД може по собствена преценка да предоставя част или всички Ваши лични данни на съответен отдел, за изпълнение на целите за обработване при спазване на изискванията на Регламент (ЕС) 2016/679.
7. ПЕРИОД НА СЪХРАНЯВАНЕ НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ:
„АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД съхранява Вашите лични данни в следните срокове:

7.1. При законови основания:
По чл. 79а от Закона за туризма 2 години (плюс 6 месеца за движение на правна преписка „без движение”, след датата на изтичане на горепосочения срок), До изтичане на общата петгодишна давност при договорни отношения, (напр. чл.111 от закона за задълженията във връзка с т.60-68 от ДРЗ към закона за туризма) (с възможност за удължаване до 6 месеца за движение на правна преписка „без движение”, след датата на изтичане на горепосочения срок)
По чл. 12 от Закона за счетоводството - 10 години, и/или до завършване на ревизията и/или насрещната проверка от НАП (ако същата не е приключила преди изтичането на 10 - те години). При трудови и осигурителни правоотношения - 50 (петдесет) години. При съдебни производства до изтичане на 5 години след архивиране на делото в съда. (с оглед събиране на разноски) В случаите на свързани дела (например, при които едното се явява преюдициално на другото, срокът изтича и за двете дела с изтичането на петата година по отношение на последното във времето). При всички останали носители на счетоводна информация- тригодини,считано от 1 януари на отчетния период,следващ отчетния период, за който се отнасят.
7.2. При договорни основания (освен ако обработването не е на законово основание и ако Закона не ни задължава да запазим данните ви за по-дълъг срок)При закупуване на самолетен билет и/или хотелска резервация чрез нас - до получаване на съответния билет или ваучер данните ви се изтриват веднага от системата, доколкото ние се явяваме обработващи на данните между Вас и Администратора, който ви предоставя крайната услуга – например авиопревозвача. Данните Ви могат да бъдат запазени по изключение, ако Вие сте създали потребителски профил под Ваш контрол за да ползвате отстъпки в системата и/или ако сте дали своето съгласие за целите на маркетинговата политика на фирмата (директна и/или индиректна). В този случай имате право да оттеглите съгласието си по всяко време и в зависимост от системата – ако имате достъп с клиентски профил да изтриете данните сами и/или да поискате да бъдете забравен/а (а данните изтрити), като ни пишете – свободен текст на имейла посочен по-горе или на ръка (моля вижте правата си по-долу в декларацията пункт VІІІ). С изтичане на срока, в който могат да се предявят претенции по договора, Данните ви ще бъдат съхранявани на хартиен и електронен носител, при разработена политика и организационни мерки за сигурност в съответствие с Регламента.
7.3. При Ваше съгласие – докато е необходимо за целите, за които е дадено или при оттегляне на съгласието.
8. ВАШИТЕ ПРАВА:
Във всеки момент, докато съхраняваме или обработваме личните ви данни, Вие (според терминологията на закона се наричате субект на данните) имате следните права: имате право да поискате копие от Вашите лични данни от „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД и право на достъп по всяко време до личните си данни; имате право да поискате от (име на администратора) личните си данни във вид, удобен за прехвърляне на друг администратор на лични данни, или да поискате ние да го направим, без да бъдете възпрепятствани от наша страна; имате право да поискате от (име на администратора) да коригира без ненужно забавяне, неточните Ви лични данни, както и данните, които не са вече актуални; имате право да поискате от „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД личните Ви данни да бъдат изтрити без ненужно забавяне при наличието на някое от следните основания: личните данни повече не са необходими за целите, за които са били събрани; когато сте оттеглил своето съгласие; когато сте възразил срещу обработването, когато обработването е незаконосъобразно; когато личните данни трябва да бъдат изтрити с цел спазването на правно задължение по правото на EС или правото на държава членка, което се прилага спрямо нас като администратор на лични данни; когато личните данни са били събрани във връзка с предлагането на услуги на информационното общество.
Можем да откажем да заличим личните Ви данни по следните причини:
-за спазване на законово задължение от наша страна или за изпълнението на задача от обществен интерес,
-по причини от обществен интерес в областта на общественото здраве;
-за целите на архивирането в обществен интерес, за научни или исторически изследвания или за статистически цели, доколкото съществува вероятност заличаването да направи невъзможно или сериозно да затрудни постигането на целите на това обработване;
-за установяване, упражняване или защита на правни претенции.
-при упражняване на правото на свобода на изразяването и правото на информация;
Вие имате право:
-да поискате от „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД, да ограничи обработването на личните Ви данни, като в този случай данните ще бъдат само съхранявани, но не и обработвани. Отказът ни за ограничаване ще е изрично само в писмен вид, като сме длъжни да го мотивираме със законосъобразната причина; имате право да оттеглите Вашето съгласие за обработката на личните Ви данни по всяко време с отделно искане, отправено до Администратора;
-да възразите срещу определени видове обработка, като директен маркетинг (непоискани съобщения);
-на възражение срещу автоматизирана обработка, включително профилиране;
-да не бъдете обект на решение, основаващо се единствено на автоматизирано обработване, включващо профилиране. При нужда да използваме Вашите лични данни за нова цел, която не е в обхваната от настоящата декларация за защита на данните, ще Ви предоставим ново уведомление за защита на данните и когато и където е необходимо, ще изискаме Вашето предварително съгласие за новата обработка.
Всички горепосочени искания ще бъдат препратени, ако има трета страна (получатели, включително извън ЕС и международни организации) при обработка на вашите лични данни. Имате право на жалба до Европейски надзорен орган в случай на нарушаване на правата Ви съгласно горепосоченото или приложимото законодателство за защита на личните данни, имате право да подадете жалба до Комисията за защита на личните данни, както следва:
Наименование: Комисия за защита на личните данни
Седалище и адрес на управление: гр. София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2
Данни за кореспонденция: гр. София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2
Телефон:02 915 3 518
E-mail: kzld@government.bg, kzld@cpdp.bg
Уеб сайт: www.cpdp.bg
В случай, че желаете да подадете жалба относно обработката на личните ви данни чрез „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД, трети страни, включително извън ЕС и международни организации, можете да го направите на посочените данни за контакт на „АРТ ТРАВЕЛ ХОЛИДЕЙЗ КОРПОРЕЙШЪН“ ЕООД
Мнения, отзиви и препоръчки за Арт Травел можете да намерите тук:
Google страницата на  Арт Травел мнения
Facebook страницата на Арт Травел мнения
Моля споделяйте Вашите мнения, отзиви и препоръки за нас.